Meppeler Mezenkast

Tien paar nieuwe klompen door midden gezaagd

De natuur boeide me als kind al mateloos. Als jochies van een jaar of 10 trokken we veelvuldig de weilanden in om slootje te springen, nesten te zoeken, te vissen  of gewoon uit de handen te blijven van een boze boswachter die al deze activiteiten maar zozo
vond in zijn natuurreservaat.  Wekelijks gingen we bij de natuurbeschermingsorganisatie een vaste nestkastroute lopen om de broedresultaten nauwkeurig bij te houden. Tot aan mijn 16e heb ik er veel over de natuur geleerd en er ongelooflijk van genoten.

Vele jaren later bedacht ik (ongetwijfeld heb ik ergens het idee opgedaan) een nestkast van een klomp die open kan zodat het nest na de
broedtijd verwijderd kan worden.  De bestaande modellen die ik tot dan toe had gezien stonden me niet aan omdat ze veelal niet open konden.

Meppeler Mezenkast klaar voor bewonig

Bij toeristen vonden de nestkastjes gretig aftrek en ook een klant van me zag de “klompnestkasten” bij mij in de winkel en plaatste meteen
een bestelling van tien tegelijk. Hij was de directeur van -als ik het goed heb- een groot bouwbedrijf. Hij geeft ze aan relaties in het buitenland en
zodoende hangen mijn kastjes verspreid over de hele wereld. Van Australie tot Canada, van Roemenie tot Zuidafrika, van Zweden tot Portugal. De klompen die ik doorzaagde hangen overal. Ik ben benieuwd waar de zes die nu zijn besteld komen te hangen.

En zo gaat ie open

 Meppeler Mezenkast bestellen? Dat kan HIER

1 reactie

Opgeslagen onder Uncategorized

Een Reactie op “Meppeler Mezenkast

  1. Čiska

    Wat tof! Zo’n kastje is echt geweldig!

Geef een reactie

