Upcyclen van een oude schaafbeitel

Als een schaafbeitel uit mijn vlak/vandiktebank bot is wordt ie geslepen bij mijn vertrouwde slijperij. Maar er zit een grens aan het te slijpen mes in kwestie. Op een gegeven moment is ie te smal geworden en kan ie niet meer worden gebruikt in de schaafbank. Het is gemaakt van uitstekend HSS staal en dus vind ik dat zonde om weg te gooien. Er is nog van alles van te maken. Een mes bijvoorbeeld. En dat heb ik deze week gedaan. Weer iets weggestreept van het lijstje “todo before I die”. Dit is hem geworden:

collage mes

Mes klaar voor gebruik

 

En zo heb ik hem gemaakt:

Upcycle jij ook wel eens wat? Ik ben benieuwd naar alle ideeen. Vertel me er over in het commentaarveld hieronder. Share the knowledge!

Houtelijke groet,

 

Richard

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Techniek

Geef een reactie

