STOEL gratis af te halen door meubelhersteller

Het is 20 januari en ik check mijn mail. Een aardige mail vult mijn postvak en de vreugde daaruit voortvloeiend vult mijn gedachten:

mail stoel

Snel klik ik op de link. Wat leuk, ik kom iets tegen dat in strekking hier op neer komt. (Deze advertentie maakte ik na omdat de echte advertentie vóór het schrijven van dit blog al was verwijderd)

collage biedrmeier stoel

Ik vind het een aardige stoel  en, na wat heen en weer gemail maak ik een afspraak om de stoel te komen halen.

Afgelopen woensdagmorgen stond ik om tien over tien voor de deur van de gulle gever en na een kopje koffie en een aardige discussie over ambachten en het verdwijnen daarvan, laden we de stoel in de Meubeluniek bus.  Dhr van Dael wist te vertellen dat de stoel altijd in het ouderlijk huis had gestaan en dat ie een keer door moeders was bekleed met de blauwe stof. Ook komt het boek “Leven met antiek”  ISBN 90 257 0976 1 nog ter sprake waarin een afbeelding staat van de  versiering die  op de rugleuning van de stoel  is aangebracht. Leuk om nog een keer op de kop te tikken.

stoel inladen

stoel inladen2

pagina boek

De pagina van het boek waar de versierde rugleuning op staat. Het boek spreekt van “zwanen” maar ik vind ze meer op “kraanvogels” lijken.

Vandaag heb ik de stoel naar de meubelstoffeerder “gewoon Jansen” gebracht die hem eerst gaat strippen. Daarna haal ik hem weer op en ga in eigen werkplaats  het houtwerk herstellen. Als het houtwerk klaar is gaat ie weer terug naar Jansen en krijgt ie nieuwe veren, singels en een stofje in de stijl van toen. Maar daarover vertelt ie zelf meer als gastblogger in dit blog.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder meubelrestauratie

Geef een reactie

