Een nieuwe houtdraaibank

De politoerlagen op de kistjes van de vorige keren in dit blog zijn nog onvoldoende van dikte (het lijkt de ijs aangroei in Balk wel). Er zal dus nog even verder gepolitoerd moeten worden en het eindresultaat houdt u dus nog tegoed. Deze week werd de werkplaats wel uitgebreid met een nieuwe houtdraaibank. Hier een aantal foto’s van mijn nieuwe aanwinst.

Kist met machine achterin de bus

Jaaaaa, daar is ie

Vele webshops en echte winkels heb ik bezocht om de keuze te bepalen welke draaibank het moest worden. Met verschillende twitteraars heb ik contact gehad en gesproken over hún draaibank.  Stad en land heb ik afgereisd om de bank van mijn dromen te bemachtigen. Uiteindelijk kwam ik gewoon bij mijn gereedschapleverancier in Staphorst uit. Zo zie je maar….Al dat reizen en zoeken is vaak helemaal niet nodig. Anderhalve week geleden besteld en nu is ie er al. Vers uit Duisland. Stevig verpakt in een grote houten kist. 248 kg met kist en 198 kilo aan massief gegoten staal zonder kist. De poten zijn blauw, het bed zwart en de vaste-en variabele kop geel.

De kist wordt met een heftruck in de Meubeluniek bus gezet. Maar het uit de bus halen, moet toch echt met de hand gebeuren, want ik heb geen heftruck. De kist wordt achterin de bus gesloopt. De borgingen voor transport worden losgemaakt. De machine wordt in hoofdgroepen uiteengenomen en in onderdelen naar de werkplaats gebracht waar hij wordt opgebouwd.

Onder de draaibank maken we een plank waar van alles op kan worden neer gelegd

Tussen de centers past ruim een meter. En hij heeft een variabel toerental wat wel heeel handig is. Er past een chuck op en dat is ook prettig. Hier gaan we vast nog wel leuke dingen mee maken. Maar eerst oefenen. Veel oefenen…

Vooral de machine leren kennen en veel oefenen

 

Vooral veel oefenen. Trial and error....

 

 

 

3 reacties

Opgeslagen onder houtdraaien

3 Reacties op “Een nieuwe houtdraaibank

  1. geert

    beste Simon wat merk is U draaibank mvg geert

  2. Nice weer een mooie nieuwe tool, kost een paar centen maar dan heb je ook wat 😉

  3. Simon

    Leuk man en vooral meer mogelijkheden! Succes!

Geef een reactie

