Gelukkig nieuw jaar

Zoals een ieder die mij een beetje beter kent zal weten,  hou ik van traditie. Van oude kennis, van oude vaardigheden, van oude gebruiken, van oude meubels, van oude auto’s van……oud jaar…! En een traditionele terugblik op dat oude jaar kan dan volgens mij niet ontbreken. Een terugblik met het oog gericht op de toekomst.

Het was het eerste volle jaar waarin ik twitterde en vele fantastische contacten opdeed. Zakelijk, maar ook privé. Het was het jaar waarin www.meubelrestauratieshop.nl het levenslicht zag. Het was het jaar waarin www.meubeluniek.nl een rigoureuze  verandering  onderging, eigenlijk totaal vernieuwd werd. Het was het jaar ook waarin ik via twitter bijvoorbeeld @joerka  ontmoette. Op zijn aanraden startte ik dit blog. Het was het jaar waarin ik als ambachtsman kennis moest nemen van niet traditionele termen als marketing, SEO, traffic, conversie en vele andere zaken waar ik me nimmer in had verdiept. Het was het jaar van de cursus meubels opknappen, het jaar van demonstraties bij het Goed en andere kringloopcentra. Het was ook het jaar waarin de economische crisis voor meubeluniek écht voelbaar werd. Het jaar waarin ondernemers om mij heen ook steen en been klaagden. Maar ook het jaar waarin de eerste voorzichtige eigen ontwerpen ontstonden. En het jaar waarin ik me voor het eerst durfde in te schrijven voor een ontwerpwedstrijd (spannend). Het jaar van de krijtverf, het jaar van de eigen Italiaanse import van Borma Wachs artikelen…..

En nu de toekomst: Contacten zijn gelegd met een bedrijf waar ik nog meer traditionele materialen van kan betrekken als gommen, harsen, kleurpigmenten en lijmen waar we in dit blog vast nog meer over gaan horen. In juni sta ik op de houtmanifestatie in het www.gimbornarboretum.nl  in Doorn. Er wordt een nieuwe ondernemersvereniging van onze straat opgericht. Een cursus elementaire houtbewerking is bijna gereed en kan van start gaan. En we gaan natuurlijk door met eigen ontwerpen, maatwerk voor particulieren, kennis vergroten, stagiairs opleiden en vast nog wel een paar andere dingetjes.

Als laatste wil ik graag al die lieve tweeps bedanken voor de vele retweets van dit blog.  Met retweets wordt de kracht van twitter pas echt duidelijk. En aan alle lezers en abonnees van dit blog: dank , dank, dank…..Zonder lezers is een schrijver nergens. Als jullie een bepaald onderwerp besproken willen zien; vertel het, dan kijk ik wat ik kan doen.

1 reactie

Opgeslagen onder Bezinning

Een Reactie op “Gelukkig nieuw jaar

  1. Allerbeste Richard, ouwe maat,

    Je resumeert nogal wat in je blog. Hieruit blijkt welke ongelooflijke ontwikkeling jij hebt doorgemaakt op communicatie-/mediagebied. Drieëntwintig jaar terug was ik al flink met computers in de weer, maar jij zag het nu daar niet van in. Jij vond het echt helemaal niks – en nu druk ik me nog zachtjes uit. Volgens mij hoeven we daarvoor zo lang helemaal niet terug te gaan. Maar ergens is er wat zo radicaal veranderd als jijzelf soms kunt zijn.
    Want inmiddels heb je mij aan alle kanten ingehaald. Je bouwt je eigen website, je eigen digitale winkel, schrijft trouw je weblog. Een blog dat ik als voorbeeld zie voor anderen: informatief, karakteristiek, niet gespeend van humor, ook interessant voor domme leken zoals ikzelf, en vooral ook: goed geschreven. Iets wat trouwens voor je hele site geldt. Met je blog maak je jouw vakmanschap (want daar blijft het duidelijk om draaien) ook voor anderen tot een avontuur. Bovendien ben je de Twitterkoning van de wijde omtrek…

    Ook de verandering van focus die je beschrijft is dapper. Als jij je iets voorneemt, dan gebeurt het uiteindelijk ook. Je verstaat de kunst om bij het ingaan van zeer onverwachte wegen, toch jezelf te blijven. Je fanatisme verraadt hoeveel plezier je er zelf van ondervindt allemaal. Je blijft ondertussen doen waar je goed in bent, en ik heb de indruk dat je daar nog steeds beter in wordt. Dit berust op mijn inschatting, want ik heb er natuurlijk geen verstand van.

    Ik beloof je dat ik je scherp in de gaten zal houden het komend jaar. Zo oprecht als jij bent, zo oprecht wens ik je dat het ook materieel vruchten zal dragen. Van al die ervaringen geniet je sowieso al, maar wanneer je merkt dat al het nieuwe je op meer vlakken verder brengt, krijg je de voldoening die je in mijn ogen verdient.
    Je kameraad, Johan.

Geef een reactie

