Het blok

Soms kom je ergens dingen tegen waarvan je denkt: “dat moet ik hebben”. Over het algemeen heb ik dat niet met telefoons, schoenen,
televisies of videocamera’s maar soms wel met gereedschap of, in dit geval, hout. Thuisgekomen met de nieuwe aanwinst blijkt dan dat het je niet wezenlijk gelukkiger maakt en dat je je daarna afvraagt: “wat moet ik daar nu eigenlijk mee”.

Zo verging het mij een jaartje of zes, zeven geleden bij de houtzagerij waar ik regelmatig kom om hout te kopen. Ik liep tegen een groot
blok massief populierenhout op van ca 100 x 50 x 50 cm. Nog vers, drijfnat en idioot zwaar. Mooi blok, maar wat moest ik er mee. Nou ja, het was toch nog niet droog, dus eerst maar eens even gewoon weg zetten. Het heeft in de weg gestaan bij mij in de werkplaats, in mijn opslag dependence en de laatste drie jaar bij mijn schoonfamilie.

Droog en klaar om bewerkt te worden tot......

Nu staat ie weer in de werkplaats. Droog en klaar om gevormd te worden tot……ja, tot wat? Een rariteiten kabinet annex herinneringskastje
annex passiekastje oppert een bekende van twitter. Een vitrinekastje in lagen, als een bonsai boompje bedenkt iemand anders. Weer iemand anders is bereid een ontwerp te maken en “los te gaan” op het blok. Een kandelaar, wordt ook  voorgesteld. En een tafel met kindertekeningen. Ik ben zeer onder de indruk van alle creatieve antwoorden op mijn twitter vraag: Wat moet ik met zo’n blok? Hebben jullie suggesties?

Inmiddels heb ik ideeen genoeg gekregen om met het blok aan het werk te gaan. Wat het nu gaat worden…..? Wordt vervolgd..

Aan het werk met de motorkettingzaag

2 reacties

Opgeslagen onder Meubels op maat

2 Reacties op “Het blok

  1. Mooi blok – eh blog! Allebei dus 😉 Heel benieuwd wat het uiteindelijk worden gaat… Altijd even slikken, als zo de zaag erin gaat, vind je niet?

Geef een reactie

