It started with a Tweet.

Enkele tweets uit frustratie geboren, maar waar ik zeker achter sta

Of eigenlijk een serie tweets van enkele weken geleden en van vorige week. Min of meer als frustratie naar aanleiding van de verklaring van de gemeente tijdens een hoorzitting voor de commissie, die het beroep moest onderzoeken tegen het besluit van de gemeente ontheffing te verlenen op de bestemming van een woon/winkelpand bij ons in de straat.  Hierin werd gesteld dat leegstand slechter is dan bewoning. Op zichzelf klopt die redenering wel, maar ik vind dit toch wat kort door de bocht. Ik wil echter niet in dit blog inhoudelijk dieper op de zaak ingaan. Het gaat me nu even om de kracht van social media in het algemeen en Twitter in het bijzonder.

Want wat schetst mijn verbazing? Gisteren werd ik gebeld door de Meppeler Courant met de vraag of ik “niet tevreden ben met de molenstraat”. Er volgt een leuk gesprekje met de verslaggeefster die er graag een item aan wil wijden. Ik spreek met haar af om een uur of één ’s middags.

Intussen krijg ik een tweet van iemand van de gemeente Meppel. Ze wil me graag spreken en stuurt me haar telefoonnummer. Twee minuten na die tweet wordt ik al gebeld door dezelfde dame die me net de tweet heeft gestuurd. Ze wil graag met me van gedachten wisselen over hoe de gemeente ondernemerschap zou kunnen stimuleren. Ze zal de volgende dag bij me komen in de winkel om half elf.

’s Middags worden foto’s gemaakt.

Vanmorgen had ik dus dat gesprek met de mevrouw van de gemeente dat heel prettig en open plaats vond. Opvallend is haar kennis van hout en de interesse in het meubelmakersvak.  Met een aantal ideeen zal ze aan het werk gaan, is de toezegging. En wanneer er meer ideeen zijn zullen we die aan haar doorspelen.

’s Middags wordt ik door een aantal oplettende tweeps geattendeerd op het feit dat ik in de krant sta.

En dan sta je zomaar in de krant

Als bovenstaande niet de kracht van twitter weergeeft dan weet ik het niet meer. Volgens mij kan het niet veel beter worden.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

