Ervaringen bij Het Goed in Lelystad

In de vroegte rijd ik naar Lelystad. En keurig om  een uur of half 9 kom ik aan bij de winkel van “Het Goed” aldaar. Na enig rondkijken op het terrein, er is niemand te vinden, besluit ik de bedrijfsleider te bellen. Ik ben blijkbaar een hek te vroeg ingeslagen. Ze leidt me de goede kant op. De Koffie staat klaar en het is een leuke kennismaking. Mijn eigen meegebrachte kraam hoef ik niet op te zetten want er staan al her en der kramen verspreid voor de winkel. Hebben zij al gedaan.

Wanneer de kraam is ingericht, zoek ik wat leuke meubelstukken die voor een stevige verjongingskuur in aanmerking komen. Een nachtkastje met versleten lak en brandplekken dat ook nog eens van kleur is verschoten en een fraaie oude fauteuil die in de was zit, maar ook behoorlijk verkleurd is, zijn mijn materiaal voor vandaag.

Ik ga aan de slag met vloeibare afbijt en zelfgemengde alcoholbeits. Al gauw komen mensen bij me kijken en stellen vragen over van alles en nog wat. Zienderogen haal ik de lak van het nachtkastje en de mensen zijn verbaasd hoe gemakkelijk dat gaat en dat ik na de afbijt, niet schuur of spoel. Ik laat het eenvoudig drogen en begin dan aan het aanbrengen van de nieuwe kleurlaag. Dat knapt op!!! Ook personeel van Het Goed komt regelmatig kijken en is buitengewoon geïnteresseerd in mijn materialen en mijn ontwikkelde cursus. Enthousiasme alom.

Tussen de middag wordt iedereen goed verwend met broodjes. Ik heb er bijna geen tijd voor om rustig te eten. Daarna begin ik aan de fauteuil. Eerst wordt de waslaag verwijderd met wasverwijderaar en daarna krijgt de stoel een nieuwe kleurlaag  donker noten. Een personeelslid vraagt  zich af hoe de man die deze stoel heeft ingeleverd deze stoel zou vinden nu die is opgeknapt. Hij is verbaasd dat in zo’n korte tijd zo’n groot resultaat gehaald kan worden.  Na een donkere laag met terpentijnwas is de stoel weer helemaal als nieuw met een gebruikt tintje.

Ik word na deze dag uitgenodigd om ook op 10 december aanwezig te zijn. En binnenkort sta ik ook in Zwolle, Roden, Assen, Hoogeveen, Coevorden en Emmen. Ik heb er veel zin in.

De kraam van Meubeluniek bij Het Goed Lelystad

De mensen stellen veel vragen en daar neem ik graag de tijd voor

Stoel wordt donker noten gebeitst. Hoe zou de eigenaar die het heeft ingeleverd het nu vinden?

1 reactie

Opgeslagen onder Uncategorized

Een Reactie op “Ervaringen bij Het Goed in Lelystad

  1. sanneke

    Leuk zeg! Ik kan me voorstellen dat dat klanten op kan leveren.

Geef een reactie

