Marktkoopman

Zit weer bij het zwembad. Dochter heeft zwemles. Mooie tijd om weer een verhaaltje te schrijven.

Meubels maken is mooi werk. Toch lijkt het er op dat ik er slecht  de kost mee kan verdienen en ik vermoed dat ik niet de enige ben met dit probleem. Om dat wel te kunnen moet het allemaal groter. Zo lijkt het. Meubels in opdracht maken is wat ik doe. Unieke dingen die gemaakt worden zoals de klant het wenst. Merkwaardigerwijs heb ik meestal voldoende opdrachten en hoef ik nooit lang “stil” te zitten. En toch wil het maar niet lukken te berekenen wat me toekomt waardoor mijn zo geliefde vrouw gedwongen blijft  vijf dagen per week te blijven werken. Dat moet anders kunnen!

Een nieuwe strategie wordt uitgestippeld. Zou het ook mogelijk zijn om een en ander in de vorm van een cursus aan te bieden? Ik ben tenslotte volledig bevoegd leerkracht  basisonderwijs en het willen overbrengen van kennis zit me als het ware in de genen.  Via twitter, in de winkel en via de mail word ik veelvuldig om advies gevraagd. Wat te doen met kringen in de tafel, door de zon verschoten kasten en vlekken op een parketvloer. Geduldig en gepassioneerd geef ik hierop antwoord en voorzie mensen van advies. Dit kost gemiddeld een avond in de week. Welverdorie, ook dat zou toch anders moeten kunnen. Zou er belangstelling zijn  voor een cursus op het gebied van de oppervlakte behandeling van hout? Er valt veel over te vertellen en het is de basis voor verdergaande meubelrestauraties.

Een praktische cursus heb ik ontwikkeld voor iedereen die graag meubels op wil knappen en zodoende die meubels zo authentiek mogelijk wil  veiligstellen voor de toekomst. Basiskennis is niet nodig en de cursus wordt gegeven voor max 4 personen.  Een soort van carrièreswitch dus, of een uitbreiding van de werkzaamheden. Als een soort van marktkoopman sta ik morgen bij de kringloopwinkel van “Het Goed” in Lelystad. Ik demonstreer daar een aantal restauratieproducten en laat zien dat het traditioneel opknappen van meubels helemaal niet zo’n heksentoer is en nog leuk om te doen ook. Op deze manier hoop ik mensen warm te krijgen voor mijn cursus.

De spullen die ik morgen denk nodig te hebben

Al 10 jaar oud maar nog steeds blij met de bus

Details van de cursus zijn te vinden op www.meubelrestauratieshop.nl bij “cursus”

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Uncategorized

Geef een reactie

