In de “Jansen”

September 2010. Met een stagiair die net vandaag voor het eerst is, rijden we naar de achterhoek alwaar we een bureau kunnen afhalen bij de zoon van illustrator/ontwerper Louis Akkermans. Hij wil dat het bureau in ere wordt hersteld zodat het wordt doorgegeven aan toekomstige generaties. Leuk, daar heb ik wel oren naar. Vooral wanneer er geen haast bij is. Ik kan het bureau dàn opknappen wanneer er wat minder werk is. Maanden gaan voorbij en het bureau blijft in opslag, want ik heb werk zat…

Inmiddels ben ik me gaan verdiepen in twitter en lid geworden van BNI waar ik @VncntWgrs heb leren kennen (een zeer betrokken vent die met me meedenkt). Hij tipt me via twitter over het feit dat een tijdschrift, een meubelmaker zoekt die met een project bezig is met een restauratieproject met een “verhaal”.  Dat heb ik. Het bureau van Akkermans staat toch immers nog in opslag?

Na mijn mailtje wordt ik gebeld door @susantraag. Freelance journalist die o.a. voor het blad “Jansen” werkt. Ik vertel het verhaal, zij overlegt met de redactie en enkele dagen later wordt ik gebeld voor een afspraak om te interviewen en het artikel op te tekenen. De redactie ziet er blijkbaar wat in. Hartstikke leuk. Het bureau wordt naar de werkplaats gebracht en ik ga aan het werk. Ik ontvang  Susan  graag, zij neemt koek mee voor bij de koffie en we hebben een prettige ontmoeting waarin haar gedrevenheid opvalt en ik honderduit kan vertellen over het vak dat me boeit.

Of er op korte termijn een fotograaf langs gestuurd kan worden om foto’s van het bureau te maken.  Oh…oh.. het bureau is nog lang niet klaar en ik kan echt niet sneller want ik heb besloten het opknappen tevens op video vast te leggen en dat kost ook tijd. Geeft niet, er worden foto’s gemaakt tijdens de werkzaamheden. Van mij dus, terwijl ik aan het werk ben. Geen haast dus….

@piedie (Pieter Jansen) komt langs met zijn fotospullen. Ook hiermee is het een prettig samenzijn door oprechte wederzijdse interesse. Hij vraagt veel over mijn vak en ondertussen klikken de sluiters en flitsen de flitsers. Tientallen prachtige foto’s worden gemaakt en ondertussen vraag ik honderduit over camerasystemen en het fotografenvak.

Nu ligt de nieuwe “Jansen” voor me op tafel. Met een bijzonder verhaal achter een bijzonder meubelstuk en in dit geval ook een bijzonder verhaal achter het ontstaan van dit artikel. Volgens mij kun je hier toch ook rustig de kracht van Twitter in herkennen en wil ik iedereen bedanken die aan het artikel heeft bijgedragen. Wil je mensen volgen?

@VncntWgrs

@susantraag

@Piedie

@Jansenmagazine

En, oh ja: Het bureau wordt geveild voor een nog nader te bepalen goed doel. Kijk op de site http://www.nietrijkwelsmaak.nl/

De nieuwe Jansen is uit

 

Meubeluniek in de Jansen

Natuurlijk had ik op deze plaats de veel mooiere foto’s van @piedie kunnen zetten. Maar ik weet niet of dat zomaar mag. Koop het blad om de echte foto’s te zien. (gratis tip)
1 reactie

Opgeslagen onder Uncategorized

Een Reactie op “In de “Jansen”

  1. sanneke

    Dat is toch prachtig! Twitter rules! 🙂

Geef een reactie

